Skip to content

Nowy model SoundCloud sprzyja zarabianiu

Spis treści

Zespół Portishead zwiększył swoje zyski o 500% dzięki nowemu programowi SoundCloud. Jest to cenna wskazówka, jak tak zwana „dystrybucja tantiem przez fanów” może potencjalnie wyrównać rynkowe szanse dla muzyków, którzy nie są supergwiazdami.

Manager zespołu, Adrian Utley, powiedział, że nowy program pozwolił im dotrzeć do większej liczby osób niż kiedykolwiek wcześniej. „Od lat mamy muzykę w Spotify i iTunes, ale to zupełnie nowy sposób myślenia o zarabianiu pieniędzy” – powiedział. „To naprawdę ekscytujące.”

Program działa w ten sposób, że słuchacze płacą 10 dolarów miesięcznie za pośrednictwem Spotify Premium, co pozwala im słuchać wszystkich ulubionych artystów w wysokiej jakości na dowolnym urządzeniu, które wybiorą. Pieniądze, które wpłacają, trafiają bezpośrednio na konta artystów, gdzie mogą je wydać na co tylko zechcą – od nagrywania nowych albumów lub towarów na swojej stronie internetowej, po spłatę kredytów studenckich czy nawet opiekę nad członkami rodziny, którzy potrzebują dodatkowego wsparcia.

Platforma streamingowa SoundCloud uruchomiła nowy program, który polega na tym, że przychody z subskrypcji lub reklam trafiają bezpośrednio do artystów, którzy byli słuchani na platformie w danym okresie. Program nosi nazwę „Fan-Powered” i opiera się na bezpośrednim wsparciu fanów, którzy mogą płacić za dostęp do ekskluzywnych treści swoich ulubionych artystów.

Z SoundCloud można się skontaktować telefonicznie na stronie telefon soundcloud. Drugą opcją jest również kontakt za pośrednictwem poczty elektronicznej.

Od momentu uruchomienia programu w marcu, Portishead wydał w lipcu cover piosenki ABBA „SOS” i jak dotąd zarobił na nim prawie sześć razy więcej niż na modelu „pro-rata” stosowanym przez platformy streamingowe takie jak Spotify czy Tidal, gdzie artyści są opłacani na podstawie liczby odsłuchań.

Zaprojektowany model działa zgodnie z oczekiwaniami, a statystyki z Portishead są mocnym potwierdzeniem, że dobrze zaprojektowaliśmy działania. Zaangażowanie fanów rzeczywiście generuje znaczące przychody dla muzyków.

3 komentarze

  1. Grzesiek
    29 lipca 2022 @ 12:51

    Jestem wiernym fanem możliwości SoundCloud i cieszę się, że zrobili kolejny krok w swoim rozwoju oferując ten nowy model. Wspaniale jest widzieć, że wspinają się na wyżyny jakości w przemyśle muzycznym!

  2. Marek
    29 lipca 2022 @ 12:52

    Soundcloud robi to, co robi najlepiej: oferuje swoim użytkownikom wysokiej jakości produkt. To świadczy o możliwościach firmy, a ja jestem wiernym fanem ich rozwoju.

  3. Janina
    29 lipca 2022 @ 12:54

    SoundCloud zawsze był dla mnie źródłem wspaniałej muzyki i jestem podekscytowana, widząc, że nadal się rozwija. Nowy model jest niesamowitym świadectwem możliwości firmy i wyraźnie pokazuje, że zależy im na zapewnieniu swoim użytkownikom jak najlepszych doświadczeń.

Dodaj komentarz